Handla med Klarna från 20e oktober! Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få kampanjer och nyheter direkt i mejlen!
Handla med Klarna från 20e oktober! Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få kampanjer och nyheter!

Vanliga frågor & svar

Här kan du hitta dem vanligaste svaren som man kan stötta på när man ska handla barn- och babyprodukter online eller om man har några andra funderingar som kan underlätta för en trygg och säker handel på nätet. Hittar du inte svaren du söker på dina frågor nedan är du hjärtligt välkommen att kontakta oss via chatt funktion i nedre högra hörnet eller klicka HÄR för att komma till våra kundservice sida.

Betalning

Vilka betalsätt kan jag använda hos er?
Vi erbjuder kortbetalning, Swish, Applepay, Googlepay, faktura och delbetalning.

När måste jag betala min faktura?
Vi använder Klarna som våran partner och dem erbjuder en 30- dagars fri faktura vid varje köp, du kan även förlänga din betalning hos dem.

Kan jag betala säkert via er eller finns det några risker?
Alla våra betalsätt följer dagens standard och är krypterade, vi sparar inget betalningsinformation om dig utan alla betalningsuppgifter går direkt till tex Klarna.

Leverans

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Vi samarbetar med DHL Freight och PostNord och det är dem som sköter alla våra leveranser i Sverige.
Vi skickar till hela Sverige direkt till DHL Ombud eller PostNord till brevlådan.

Hur lång är leveranstiden från min beställning?
Vi skickar produkter varje dag från vårat lager, beställer du efter våran bryttid kan det vara så att ditt paket inte hinner med morgondagens lastbil och skickas först dagen därpå.
Normal leveranstid för hela Sverige är 1-3 arbetsdagar.

Kan jag spåra mitt paket från er?
Ja, vi skickar endast försäkrade och försändelser med spårning.
När din beställning lämnar vårat lager får du ett separat mejl från Fraktjakt där du kan se alla dina spårnings uppgifter.

Vart kommer mitt paket levereras någonstans?
Ditt paket kommer att levereras till det närmaste DHL-ombudet baserat på det postnummer du har angivit, för att säkerställa en så smidig upplevelse som möjligt.

Om du har valt PostNord, kommer paketet att levereras direkt till din brevlåda eller lämnas framför dörren om det inte får plats i brevlådan.

Returer

Kan jag göra en retur på mina produkter?
Ja självklart, ibland blir det inte helt rätt och man kanske ändrar sig.
Det har vi fullförståelse för och vi erbjuder alltid öppet köp i 14- dagar från mottagen leverans.

Hur länga jag kan returnera mina produkter?
Du har full ångerrätt i 14- dagar från mottagen leverans.

Vad kostar det att göra en retur?
Vi står inte för några retur kostnader då vi helst ser att man inte bara ska skicka fram och tillbaka produkter, fråga oss hellre innan köpet så kan vi ge dig en bättre överblick för produkterna vi erbjuder.

Vi anser att det är viktigt att spara på miljön och skickar helst inte paket i onödan.

Hur går jag tillväga för att göra en retur?
Du skickar din retur till följande adress, glöm inte att skicka med din orderbekräftelse i paketet.

Los Cocos AB
Västra Köpmansgatan 13
Karlskrona, 37134
hello@bebisgrossisten.se

Reklamationer

Hur gör jag en reklamation hos er?
Så fort du upptäcker en skada på din produkt som inte är ett handhavande fel så ska du kontakta oss på hello@bebisgrossisten.se så hjälper vi dig att starta ett reklamationsärende.

Kostar det något att göra en reklamation?
Nej det kostar inget att göra en reklamation, är produkten skadad på grund utav leverans eller från fabrik så ersätter vi dig med en ny produkt eller ersättning i form av pengar.

Viktigt att tänka på att om produkter är skadad på grund utav ett handhavande fel ersätter vi inte produkten.

Vad anses som ett handhavande fel eller skada?
När produkten använts på ett sätt som medvetet kan skada eller slita på produkten mer än normalt och som inte följer produktens användarguide.
Känner du dig osäker så kontakta oss gärna på hello@bebisgrossisten.se